Lördagens bravader

Trevlig kväll igår. Firade min vän T tillsammans med hennes vänner. Måste medge att jag var lite nervös över det hela. Jag beklagade inför min make på tåget för att S var sen och jag skulle bli tvungen att kliva in i festen alone. Mannen min försökte förgäves lugna ner mig men jag deppade ihop totalt på tåget. Men precis innan jag hoppade av tåget stannade en tjej mig.
"Hej, förlåt att jag lägger mig i men jag måste bara säga att du inte ska vara nervös för festen. För du är verkligen jättefin. Jag trodde du var en fotomodell när jag såg dig först så var absolut inte orolig."
Huxflux hade jag ökat på självförtroendet med 100 %. Tack som fan. Speciellt för fotomodell-delen.
Hursom helst var det hur trevliga männisor som helst och jag passade in ganska bra in i miljön. Om det inte vore för min gräsliga dialekt som en mindre charmig historia. Vi hamnade på Stureplans trakterna i någon ny klubb som spelade "dunk dunk dunk" - musik. På vägen hem köpte vi nattamat inte bara en utan två gånger. Sista gången hamnade vi Mcd och mötte upp min man och hans bror. I kön hamnade jag i ett litet gräl med en tjej som enligt mig var lite för närgången mot min man. Så, jag knuffade hårt bort henne och bad henne på spanska att hålla sig borta från mitt revir.  "Puta weona dejate de wear po"  S blev likblek och kunde inte riktig smälta min aggresiva sida. Det kunde inte heller T som gång på gång frågade S om det verkligen var Priscilla som gjort på det viset.
Nu fick jag plötslig asont i skallen. Så jag tänker sluta skriva nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback