Strålande jul!

Åh! Det var så himla länge sen jag kände så här. Julstämning. Den försvann ungefär när jag fick reda på att tomten var en bluff. Då pratar jag om all förväntan och hur jag plågade mig genom julkalendern för att komma till den 24:e. Allt det där försvann ungefär när man fick könshår. Men under hela min tonår förblev julen min favoritårstid. Jag var Lucia typ varje år och det var underbart att se hur mamma pyntade så fint. Sen växte jag upp och såg sanningen. Julen är en hemsk tid då man slösar onödiga pengar på en massa prylar som man ger till människor som i sin tur sällan anstränger sig lika mycket tillbaka. Och så satt man där på julafton med ett par strumpor och inpackning och tackade så hjärtligt. Alla jävlar tomtar kunde dra åt helvete och julbordet var så jävla överskattat. Men i år. I år känner jag en viss julstämning. Visst luktar det speciellt på julen? och det är ju så mysigt med alla ljus. Min man inskaffade en liten julgran som vi pyntade så fint när mor var här. Jag var så glad att jag klappade med händerna och hoppade jämfota precis som jag gör när det vankas kladdkaka. Det bästa är ändå att snart får jag vila. Ta jullov, åka hem till mor och far och bara finnas.
Jag ska fan köpa en sexig röd klänning till julafton kom jag på nu.
Inte nåt sånt här då.

image175

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Du glömmer din lillasyster hela tiden.

2007-12-05 @ 09:28:06
Postat av: Prissi

men sorry! Du kanske ändå inte ska va så mycket med mig på jullovet. :P

Postat av: Bigsis

Hallåååå Ingen av er kommer att vara med mig :( sluta kivas :P

2007-12-05 @ 17:42:41
Postat av: Emma

Jag vet inte hur, men på något sätt dras min upmärksamhet INTE till denna extremt helgalna och urfula klänning utan istället rakt mot ögonbrynen - mer vågräta en horisonten långt där i fjärran.
Lycka till med klänningshoppandet o hoppas du får en extra dyr inpackning a la lyxig förpackning av tomten i år. Nej visst nej, han finns ju inte. Nåväl, glad 1,5 advent iaf! :) /E

2007-12-06 @ 19:55:32
Postat av: Madde

Jag längtar också jättemycket hem och till julen. Måste också säga att jag tycker att du skriver jättebra Priscilla.

2007-12-08 @ 13:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback