Easy love

Träffade systern min idag. Inte min lillasyster, även om jag i morse erbjöd att betala hennes resa i utbyte mot sällskap men ungen hade tydligen mage att tacka nej. Jag tog mitt pick o pack och satte mig på tunnelbanan till Bandhagen. När jag pendlade till my love så var det bud på dödstraff om Mirna och jag inte prickade in minst en fika med varandra. Nu har jag bott i huvudstaden i drygt fyra månader och träffat henne en gång. Låt mig undertrycka att "den gången" så var det av ren slump vi träffades, inne i stan - på väg till Taco bar. Hursom så gjorde vi inget speciellt upphetsande idag. Uppdaterade varandra om senaste tidens skvaller, ångest, funderingar. Något som är skönt med Mirna (och Lis) att man kan bara spy galla över vem fan man vill och detta utan att behöva känna sig som en häxa/skvallertant/dåligvän. Ibland kan jag bli lite orolig att my love ska uppfatta mig som en störd person som har svårt att bestäma sig för vad hon tycker om folk.
En dag - "Oh, __ är så gullig. Jag trivs verkigen med henne"
Nästa dag - "Alltså fan va __ är jobbig. Idag sa hon såhär.... ".

Imorgon är det tänkt att jag ska börja mitt tentapluggande. Japp, det är sant.
Måste : Klippa mig. (kluvna toppar borde vara mina andranamn)
Var det någon som la märket till att jag inte fixade mitt hår i min "jag gör mig klar på 20 minuter" - inlägg?. Jo, det beror på att jag inte ens vill nämna mitt hår. Jag hatar det! Behövs ej fler ord. PunktSlut.
                           

Nu ska jag dricka upp mitt gröna te, ta bort spacklet och borsta mina tänder.
Igår somnade jag med oborstade tänder OCH inte nog med det. Jag hade druckit en cola innan jag somnade och alla vet väl hur mycket socker det är i en cola!?  Jag sov skitdåligt, drömde att jag drack flera liter med cola och hade en tand kvar. Jag lyckades aldrig somna djupt eftersom tandfen spökade i bakhuvudet. Vid nollfemnollnoll - tiden tog jag mig upp, fråga mig inte hur, och borstade tänderna.
Nu: borsta tänderna
                            image7


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback