hata rubriker

Bästa tipset ever.
Frys vindruvor, i flera timmar. Smaken förstärks med en sisådär 100 % och dessutom har jag hört att man bränner kalorier om man suger på isbitar. Noami gör det hela tiden. Hela 3 kalorier förbränns med en isbit. Alltså, har jag inbillat mig att jag förbränner massvis med kalorier när jag trycker i mig druvorna.
Värsta ångest igår efter jobbet. Öppnar dörren och min blick landade på två hyrfilmer som skulle vara återlämnade innan 18.00. SO what? Big deal, tänker ni. Men alltså det här är ett förbaskat dåligt mönster jag försöker bryta. All kärlek till the Flores Varelas,  men speciellt ansvariga har vi aldrig varit. Vi är portade från videobutiken och skuldsatta på biblan 4-life. Det är inte det att vi skiter i det, vi glömmer. Av diverse anledningar passerar klockan 18.00 och vi bestämmer att imorgon bitti ska filmen banne mig in. Lagom till nästa kväll ligger den kvar på dvn och sen är alla för tok för stolta för att visa sig i videobutiken. Vem vill gå in, lägga filmen på disken och halvspringa därifrån till ägarens röst "Hörru, filmen skulle vara inne för 3 veckor sen."
Jag kan rabbla upp 50 anledningar till att vi glömmer, men poängen är att jag vill inte ha det såhär längre. Jag vill kunna hyra en film, låna en bok utan att vara rädd att det ska börja tjuta i larmen så fort jag kommer in. Jag vill bli en ansvarsfull person, god damn it !
Jag gick ner till videobutiken som precis öppnat. Man kan förresten låna filmer för 10:- nowdays.
Ingen vid disken. Jag kunde lätt lagt filmer på disken, lagt benen på ryggen ( nej, inte bokstavigt talat Lis) och flytt. Men hur var det nu, ansvarfull person, va det ja.
- ehm, ursäkta jag glömde lämna tillbaka dessa.
- Jaha, då får du betala.
- Okej, hur mycket då.
- vänta ska jag se......
(jag har inga pengar med mig, fingrar på min vackra ring av nervositet. Undrar om man kan lämna den som pant)
- 20:-
- Okej, är det okej om jag springer upp och hämtar pengar?, jag bor bara här uppe.
- Men gumman , om du bor så nära varför lämnade du inte fimerna då.
(Oh my God, kallade hon mig precis för gumman? Hur ska jag i hela friden ska jag förklarar för tant fejkblondin med brun läpp-penna, att min glömska är genestisk.
- Okej, okej gumman. Spring och hämta pengarna.
(Hon kallade mig gumman igen (?) )
image6
Jag kommer inte tillbaka hit mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback