still sick

För första gången i mina högskolestudier gjorde jag en "högstadie-gymmasie-försovning".
Jag vaknar av att klockan ringer. Den är halv åtta och jag  påbörjar mitt eviga snozzande. Då klockan blir halv nio, ligger jag piggt och överväger fördelar- samt nackdelar med att försova sig. Fördelarna vinner, yes! Jag kniper ihop ögonen och försöker gå tillbaka till min skönhetssömn. Men icke, plötsligt är jag världens piggaste idiot. Jag stirrar på klockan i ett försök att stanna den och väger återigen fördelar och nackdelar med att komma försent. Nackdelar vinner, Oh no!.Jag drabbas av ångest och kryper längre ner under täcket. Skillnaden mellan nu och då är att då vann ångesten. Jag bestämde mig för att jag inte bara försovit mig utan hade dessutom drabbats av en svår maginfluensa. Året var 2007 och jag bestämde mig för att detta inte var en hållbar situation. Det är något av en ond cirkel, ett par såna här försovningar och jag är fast. Inte en chans att jag kommer i tid längre.
Jag är fortfarande sjuk. Mådde apa imorse och var allmänt tjurig fram tills det var dags att gå hem. I mitt ljuva bo väntade lördagens disk. Dipp och bål luktar lik när det får stå ett par dagar. Fram tills nu har jag bara stått framför speglen och belönat mig själv med fördel,nackdel,nackdel,nackdel,nackdel, fördel nej jag menar nackdel, nackdel...
Imorgon är en ny dag, thank God!
image12
En bild på mannen i mitt liv. Saknar dig pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback