Tomten och jag

What to do, what to do?
Klagar ju jämt på att jag aldrig kan ta det lungt och bara vara. Men när jag väl bara är, så klättrar jag på the walls. Om ni undrar varför jag lite lätt blandar med engelska beror detta inte på att jag har Viktoria Silvstedts - komplex. Utan för att jag har välsignat med en rolig kusin som har en galen spanska-svenska-engelska blandning (som smittar). Lägg till en "The Nanny" liknande röst  och ett hjärtligt skratt så har ni, Solange. Idag fyller en annan fin kusin år. Ringde och skrek ,GRATIIIIIIIIIS! japp, med ett T varpå hon svarade, taaaaaack. I bakgrunden vimlande min kära familj och jag ansträngde mig för att höra deras röster.
- Är mamma och dem där?
- jaaaaaa, svarade hon glatt
(men sluta vara så jävla glad, du fyller 21 och snart 30)
Jag fick lust att fråga vad min familj hade på sig, vad de pratade och om de nämt mig någon gång men jag fick ingen chans eftersom kusin min pratade på så mycket.
När jag avslutat samtalet ringde plötsligt Sevim och lät väldigt uppjagad och nästan rädd.
- Gumman, titta på 9:an
(va? finns det en 9:a nu)
- okej?
- Det går en dokumentär om en tjej som äter 200 kalorier om dagen, berättade hon med vuxenröst.
Jag tyckte nästan jag hörde henne svälja hårt innan hon la på luren.
Frågan är om Sevim var så uppskärad för att hon var avundsjuk, förvånad eller bara imponerad av tjejen. Hursom fick jag ingen chans att ens leta efter en såkallad 9.a med en hysterisk bantande Dilan, eh jag menar tjej. Den söta är nämligen mitt uppe i ett krig på sin playstation varpå jag fungerar som tolk. Varje gång den söta kommer till någon slags lapp/kod/meddelande kallas jag in och får översätta det hela.
"ehm.. du ska stänga av datorn.. innan allt överhettas..sen får du några kort som hänvisar dig till avrättningen..typ"
Jag kommer att bli en alldeles lysande hustru.
Idag upptäckte en tjej på mitt body-pump pass att när jag skrattar håller jag mig för magen. 
- Har du träningsvärk?
- Nääääää  (vaddå var hon ironisk där? jag har ju inte tränat på länge)
- Du håller för magen när du skrattar
Vad är detta, säg inte att jag håller för min mage när jag skrattar? Är det inte bara Tomten som gör så? Jag måste se helt fuckt-up ut. Jag ser ju ut som Julio Iglesias när han kör sina smörsånger. Jag menar, som Tove säger, VEM ÄR JAG?
image17
Det här är tydligen jag när jag skrattar!
Jag är bitter över att ingen informerat mig om detta innan och gör en lista över de jag föraktar mest just nu

Mor&Far
Lis
Den söta



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback