Hemtentan är äntligen klar

Fast den är fan inte bra. Lite högstadie-feeling över den faktiskt. Jag kan nog mycket bättre än vad jag hittills åstadkommit. Aja, vad gör det om hundra år, eller hur? Inte får jag vila utan nu sitter jag och skriver ett festtal. Japp, ett festtal skall presenteras imorgon. Jag befinner mig därför just nu på Lillasysters bröllop. Jag är sjukt snygg, självklart och ska precis slå med en sked mot champanjeglaset för att utbringa en skål. Föreställ er detta scenarium. Här kommer talet.

Dagen du föddes var jag den gladaste flicka på denna stora jord.

Jag längtade efter dig i fem år och de nio månader då du endast var en stor bula på mammas mage var olidliga.

Dagen du föddes var jag inte bara överlycklig över att du hade anlänt utan även lycksalig över att du var av det kvinnliga könet.

Du skulle bli min bästa vän.

Min vapendragare.

Min medbrottsling,

Min lillasyster.

Den första tanken som slog mig när jag såg dig ligga invirad i en rosa filt med ett dussin nallebjörnar runt dig var, "Fyfan vilken ful unge".

Jag inte bara tänkte det. Jag sa det högt. Till mina föräldrars förfäran. Fast jag tror mig veta att även de tänkte samma sak. Mellan alla tårar som föll skrek jag "Hon är skitful och dessutom skitliten, hur fan ska vi kunna leka kurragömma?".

Ja, tider förändras, inte sant. Inte nog med att du växte upp och blev en utomordentlig jävel på att hitta gömställen.

Du är nu även den vackraste brud som funnits i historien. Det finns inga ord för hur otroligt stolt jag är över att du är min syster.

Vi har stöttat och älskat varandra i sjukdom och hälsa, rikedom och fattigdom ja till och med i de tider då vi haft idioter och dårar till pojkvänner.

Tillsammans har vi hjälpt varandra över alla de hinder som kommit i vår väg och de gånger jag fallit och haft svårt att resa mig upp har du har likt en envis åsna släpat mig vidare i livet.

Det är en ära att vara din syster och jag kommer vara Gud evigt tacksam för den fula ungen han skickade ner till mig.

Skål älskade syster.

Jag önskar dig och din make all lycka i världen.

TE AMO


Nå? Vad tycks`?


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Jag gråter! den är skiiitbra.

2007-11-07 @ 23:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback