Här är mitt stora problem

Trots att många tror att allt handlar om ett spel så har jag jävligt lätt för att känna mig värdelös. Jag gör det nog alltid. Låt oss smaka på ordet. VÄRDE - LÖS. Inget värde alltså. Som människa. Ibland känner jag det starkare, ibland svagare. Men känslan finns nog alltid där. Va fan kan jag göra åt det? Det är bara så det är. Något gick väl fel när jag var liten. Kanske borde jag skylla på mina föräldrar eller så bara helt enkelt föddes jag så. Men det är helt enkelt en del av mig. Vissa kämpar med missbruk, andra tänder på barn. Jag har svårt att sätta ett högt värde på mig som människa. Det är ganska viktigt att jag har insett det. Jag har vetat det ganska länge dock. Men nu kan jag jobba med det. Kanske förbättra det. Eller lära mig knep för hur man lever så här. Idag satt jag på tåget och tittade ut och såg livet passera förbi med i rasande fart. Och bara så där så insåg jag att det är dags att lära sig att andas på nytt. Kanske renovera lite. Kasta bort lite skit. Köpa hem lite nytt.


Sovgott.


Kommentarer
Postat av: Sara

tror nog detta problem är vi många som bär med oss, annars hade livet utvecklat sig liiiiiite bättre än vad det har...men nu jävlar, jag har redan börjat, change, that is the keyword....

2008-12-06 @ 20:52:08
Postat av: Chiquita

Värdelös??? När du var liten var jag så svartsjuk,du var bra i stort sett allt du gjorde och fortfarande gör du allt rätt och gör du fel så är du inte mer än människa, du är värdefull i mina ögon och det har du alltid varit. Se bara på så många människor som älskar dig och är vid din sida. Puss

2008-12-09 @ 12:18:14
Postat av: Anonym

Du är medveten om hur du känner dig. Men är du medveten om att du inte är dina känslor?Det kanske låter ologiskt men så är det.Du är medvetenheten bortom dina tankar,och känslor, erfarenheter och varselblivning.Du är en observatör av livet och dig själv och om du vill frigör dig från dina negativa känslor måste du acceptera vad du känner och därmed blir det inte så viktigt längre. Det kommer inte att göra lika ont att tänka jag är värdelös, för du har accepterat dina tankar om dig själv och kommer att inse att du verkligen inte är värdelös.Ditt värde ligger inte vad du presterar eller hur du är, utan det ligger i att du finns och är medveten om dig själv.Det här kanske låter otroligt flummigt men det har hjälpt mig frigör mig själv från mina negativa tankar, och jag hoppas det hjälper dig. MVH

2008-12-09 @ 15:09:32
Postat av: Prissi

Tack till era fina ord. De värmer verkligen.

2008-12-12 @ 11:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback