En gång var jag djup

En kille bad mig visa upp min djupa sida. Här är den...


Kom hit, lägg dig brevid mig
för när dina armar är runt mig tappar jag mina muskler

och alla telefonsamtal
och alla biljetter
och alla delade andetag
och all sorg
och all saknad
gör att jag ler när jag somnar.
för att dina händer har redan varit överallt och ingenstans och när det inte längre finns några ord så får vi komma på nya. Du har döpt alla stjärnor efter mig och dajmtårtan kommer alltid vara speciell. För vi ljög om vår kärlek i början för att sedan skrika ut om den. I lagom doser förstås. Jag har lärt mig genom den hårda vägen att i en ring ryms aldrig några känslor men att i blickar får de plats och du kommer alltid köpa hem mjölk när jag har glömt, andas längst min ryggrad när klockan sover, skratta åt dåliga skämt och trösta när jag inte ler.
Jag kommer aldrig kunna städa bort dina fingeravtryck från min kropp.Det är dem som gör den vacker. Vi skapade en egen värld. Där cigaretter och vodka hade en central plats. Men under fyllan, nikotin och soliga dagar fanns två vilsna blattar som hade Stockholms himmel i fickan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback