Den 14 juni

Detta är en mycket viktig dag. Minst lika viktig som den 14 maj, då lilla jag kom till jorden.
Inte nog med att min man fyller år så var det även under den här dan som vi för tre år sedan blev ett par. Vid ett kylskåp stod jag och vinglade. Alkoholförgiftad som jag var och alla fjärilar i magen gjorde oblyga mig blyg. "Jag vill vara din tjej" sa jag varpå han svarade "Jag vill vara din kille" och sedan dess har den här mannen lyssnat på klädproblem, hårdilemman, kompistjafs och kärleksförklaringar. Livet har lärt mig att resa mig upp själv när jag faller men det är alltid tryggt att ha en utsträckt hand som hjälper mig upp. Jag tror på fullaste allvar att jag aldrig kommer hitta någon som älskar mig som du gör. Du ser mig för den jag är och jag har aldrig någonsin behövt vara någon annan i dina ögon. I dina ögon är jag värsta tjejen. Drömtjejen. Din drömshino.
Jag vill tacka dig för all din tid, allt ditt tålamod, all din omtanke och framför all din villkorslös kärlek. 

Grattis på din och vår dag!


En första dikter jag skrev till dig.


Kom, sov med mig,
för dina armar runt mig gör att jag tappar mina muskler

och alla telefonsamtal
och alla biljetter
och alla delade andetag
och all sorg
och all saknad
gör att jag ler när jag somnar
För att dina händer har redan varit överallt och ingenstans.och när det inte längre
finns några ord så får vi komma på nya. Du har döpt alla stjärnor efter mig och dajmtårtan kommer alltid vara speciell. För vi ljög om vår kärlek i början för att sedan skrika ut om den, i lagom doser förstås. Jag har lärt mig att i en ring ryms aldrig några känslor men i blickar får de plats. Och du kommer alltid köpa hem mjölk när jag har glömt, andas längst min ryggrad när klockan sover, skratta åt dåliga skämt och trösta när jag inte ler.
Jag kommer aldrig att kunna städa bort dina fingeravtryck från min kropp. Det är de som gör den vacker. Vi skapade en egen värld. Där cigaretter och vodka hade en central plats. Men under fyllan, nikotin och soliga dagar fanns två vilsna blattar som hade Stockholms himmel i fickan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback