Ännu en dag

Ännu en dag avklarad. Fyra kvar. Tror ni att denna vecka kommer få ett slut? Snälla säg aaaaa, för jag är nämligen inte så säker på att det kommer bli fredagkväll. Tänk om tiden stannar och jag blir kvar på min praktik i all evighet. Om tiden stannar så vill jag sova när den gör det. I love sova. Nej men jag ska inte klaga så mycket. Jag har faktiskt börjat komma in i det. Idag klampade jag tillexempel  in med höga klackar som en världsvan arbetare. Slog in koden för att komma in till redaktionen, tog en tidning och satte mig tillrätta för att delta på morgonmötet. En liten praoelev log fjäskigt mot mig som praoelever bara gör mot de som jobbar på stället. Jag är en av journalisterna liksom. En i gängen, så att säga. I work here. NOT!  Idag kände jag verkligen mig levande. Fick använda min kreativa hjärna och styrde och ställde i mitt skapande. Det kändes skitbra. Jag har hamnat rätt och I love it! Visst jag hoppas att det snart blir fredag men jag hoppas ännu mer att jag känner mig nöjd med min insats när jag är klar för dagen. Annars får gärna tiden frysa till is.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback