Det här med kärlek

På hemvägen satt jag och funderade starkt över det här med kärlek. Kanske lite väl starkt men det beror nog mest på att jag har feber och svårt att svälja mitt saliv. Alltså det gör så ont när jag sväljer att jag hellre spottar ut skiten. Men så kan man väl inte göra hela tiden. Det här med praktiken börjar arta sig förresten. Jag hittade en kaffeautomat med te, choklad och nåt god cream choklad shit. Vet ni vad det bästa är? En kopp kostar en krona. Snacka om att jag springer där fram och tillbaka. Men vet ni vad det värsta är? Efter man har stoppat in kronan och gör sitt val får absolut inte glömma att sätta ditt en platsmugg. Jag vill påpeka att jag inte har glömt det här bara en gång utan två gånger och har fått sitta på knä och torka upp skiten. Konstigt nog reagerar ingen när de går förbi mig. En chilenare som städar är nog inte så ovanligt. Aja, vart va vi? A just det. Kärlek. Jag satt och tänkte över alla relationer som mäniskor väljer att leva i. Många nöjer sig med skit. Andra siktar på sitt livskärlek och så finns det de som bara flyter på. Hursom helst så kom jag underfund med att jag inte tror på många kärlekspar i min omgivning. Det kvittar hur många år de varit ihop eller hur bra de passar ihop eller inte. Jag tänker jämt "Det där kommer inte hålla, de gör slut!" och det är ju för jävla sorgligt att jag tänker så här. Finns det alltså inget hopp för kärleken?  Jag tror nog bara på ett max två par och inte ens där är jag 100 procent säker. Jag kan inte se att ett par kommer hålla tills döden skiljer de åt. Men så tittar jag på mina föräldrar eller äldre par som går hand i hand och så säkerligen hållt samman sedan tonåren. Hur fixar man det och finns det något recept, undrar jag. Och vad går allt ut på? Träffa en person. Blir kär. Inleda ett liv tillsammans. Problem kommer. Man gör slut. Träffar en ny person. Fyfan vilket äckligt kretslopp. Någon gång måste man väl hitta rätt? That`s the plan väl? Men varför har jag sådan pessimistisk syn på kärleken. Jag minns när jag en gång sa till en snubbe "Kärlek handlar om kåthet blandad med rädslan över att vara ensam". Han höll inte med för han var kär. Idag håller han kanske med för de gjorde slut för inte så länge sen.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback