ljusa nätter och mörka dagar

fotboll fotboll fotboll
Det sitter tre män på min soffa och skriker och har sig.
Jag är hustru och bakar lussekatter. Jag skall icke misslyckas i år.
Jag njuter av att höra ljud runt mig.
Idag har jag verkligen fått slåss mot mig själv. jag hatar dessa dagar med hela mitt hjärta.
Jag vill ha en kontaktperson som jag kan ringa när det blir så här. Men i slutändan så vet jag att jag är min egen kontaktperson. Det finns ingen annan jag kan ringa efter mer än mig själv. Även om jag är dödstrött på Priscilla är det ändå henne jag måste hänga med konstant. Det går det inte att göra något åt.
Och jag ropar fortfarande hans namn ut genom fönstret. Jag liksom hänger ut med halva kroppen. Måste se jävligt komiskt ut. Har någon av er någonsin klappat en sovande get på magen? Någon??... du? nej?
Nä trodde inte det heller.
Jag måste lita på livet. Lita på att på något magiskt sätt så kommer allt att lösa sig.
Just nu vet jag inte hur. Och det är därför jag lägger mig raklång på golvet och skriker. Jag skriker och rullar över på sidan. Under bordet ser jag min kontroll. Kontrollen till boxen. Kontrollen till boxen som går till tvn. Kontrollen till boxen som går till tvn som visar fotboll. Babe, kom i sin byxa när jag visade honom kontrollen. Kontrollen till boxen som.... ja, ni fattar.
fotboll fotboll fotboll


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har mig alltid även om det inte känns som det ibland, vi har haft hittan och dittan med allt men jag finns här always. Mirna

2009-11-30 @ 12:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback