Viva Chile

Nej, det är ingen vanlig dag för det är Chiles nationaldag, hurra, hora, hurra!
Jag är såååååå stolt över att vara chilenare och det finns ingen annan nationalitet jag skulle vilja tillhöra. Jag älskar Chile!
Chile är det vackraste landet ever och är även världens längsta och smalaste land. Chilenarna är däremot inte världens smalaste eller längsta, men det hör inte hit. Vi har fett med bland annat koppar, tenn, guld, järnmalm och weed. Vi har en kvinnlig president och hon banne mig ersatt hälften av alla ministerpostar med kvinnor, GIRL POWER/LATIN POWER!
Chile är det ENDA landet i Latinamerika som har TVÅ nobelpristagare i litteratur. IN YOUR FACE MARAFAKA! Inom sport har vi flera fina prestationer genom åren. Vi har Sydamerikas första etta inom ATP-touren (tennis!) och även en världsmästare i brottning. 1962 kom vi trea i fotbolls-VM. Detta kommer chilenarna aldrig att glömma. Om Gud vill så vinner vi VM 2010. (hoppas han vill, *BeR tILl GuD*)  Dessutom hade världen en chilensk Miss Universum 1987! Så det är så!


Så jag vill önska mitt chilenska folk en riktigt feliz 18 de septiembre.
VIVA CHILE MIERDA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback