Underbara tio minuter

Alltså nyss på typ max tio snabba minuter så hände det underbara grejer. Först så får jag ett avi från posten att mina älskade plagg har anlänt. Ren lycka här va! På väg ner kommer jag på att jag bör införskaffa toalettpapper om jag inte vill blir en sån där som har servetter i badrummet. Iallafall väl inne i affären så märker jag att jag inte har visakortet med mig när jag gräver i fickorna. Men se där, där ligger en tjuga. Tittar runt och chockas hårt över hur dyrt toalettpapper är. Jag menar, det är ju inte den direkt glamorösaste varan i affären, varför så dyr? Kanske för att den är livsnödvändig. Den billigaste kostar 35 spänn. Jag suckar och rotar ännu mer i fickorna och tadaa, där ligger lite skrammel. Räknar inte så noga men litar på att det finns tillräckligt. Ställer mig bakom ett par barn i kassan. En bror och en syster, kanske i tioårsåldern. De ska handla apelsiner som totalt kostar 25 kronor. Neej, utbrister den lille och tittar på sin tjuga. Han frågar om expediten kan ta bort en apelsin så att pengarna räcker. Jag tittar på mina mynt, på mitt toapapper och chansar. Whatever liksom. Det finns handdukar hemma. Jag lägger fram femman och barnen tackar överraskat. Flickan säger "du tappade nåt" och jag tittar ner och ser en tia vid min fot. Den var inte min, men den blev min. Yes, jag skulle få hem toapappret. När jag ska betala för fanskapet så visar det sig att toapappret endast kostar tjugo kronor av någon konstig anledning, typ rea. Så jag fick till och med över och räddade barnen. Sen hämtade jag ut mitt paket. Lycka! Och när jag är på väg hem. Vem ser jag inte stå lutad mot en pelare och pratar i telefon. Han. Jag vinkade glatt och gav honom mitt vackraste leende. Han vinkade tillbaka och tittade nyfiket på mig. Det var skönt det. Det var skönt det.




Jag vill visa er mina fina örhängen! Långa, tunga och övertunga! Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad jag hoppas att "han" är Adam... :)

2010-02-20 @ 01:32:29
Postat av: Anonym

Men när jag tänker efter känns det inte som att det är han...

Haha :) har jag fel?

2010-02-20 @ 01:33:44
Postat av: Prissi

Självklart är det Adam. :)

2010-02-20 @ 02:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback