I look wonderful tonight

Jag gick ut en sväng till snön. Piskande kyla mot min kind var precis vad jag behövde en dag som denna. Jag vet aldrig vart jag ska gömma mina händer. Jag fryser när jag har dom i vantar. Fingrarna blir stela och kalla. Jag brukar lägga dem på min mage. Där är det varmt. Jag ser ut som ett monga utan armar men det är lite roligt. Ingen vet att jag har armar. Dom är innanför min tröja. Jag satte mig rakt ner i snön. Struntade i att mina mjukisbyxor var gråa och blev mörkgråa av snön. Adam satte sig precis brevid mig med en duns. Jag blev inte ens rädd. Han gör jämt så där, Adam. Bara dyker upp. Vi hade inte setts på länge Adam och jag. Sist bråkade vi. Vi bråkar jämt. Jag rörde inte en min utan satt kvar i snön med ipoden på högsta volym. Han har blivit snyggare, Adam. Han rakar inte sig längre. Det får honom att se äldre ut. Lite så där smutsigt - jag - duschar - sällan - men - jag - är - snygg - ändå. Jag har lite svårt för hans ögon. De är varken vackra eller fula. De är liksom påklistrade. Helt vanliga, fast ändå inte. Jag skulle kunna rita av hans ögon på ett A4 på pricken. Jag hatar hans ögon. Ibland får jag lust att bara be honom göra något åt dem. Men det kan man ju inte säga till nån. Han la sitt huvud på mitt knä. Precis där jag har sån otrolig träningsvärk. Det fick mig att rycka till och mitt knä åkte upp och hans huvud hamnade i snön. Sen låg han där. Som ett mähä. Med huvet i snön och kroppen sittandes. Min mage kurrade. Jag hade inte ätit på hela dan. Jag kör en straffdiet. Det gör jag jämt. Äter ingenting. Bara för att se hur länge det går. Det går aldrig speciellt länge. Adam stoppade in sina kalla jävla händer under min tröja och la dem mot min mage. Jag orkade inte ens säga något. Han pillade på min piercing. Drog i den och så.

- När ska du ta bort den här?
- När helvetet fryser till is!
- Ja, det har nog hänt nu!
- Ja, det har det.

Adams fingrar pillade på min mage och jag orkade inte ens bry mig. Vilket är väldigt ovanligt då jag har panik över händer på min kropp. Fingrar som klämmer på mitt fett. Fingrar som påminner mig om att min straffdiet borde sätta igång. Men inte med Adam. För jag vet att han älskar varje centimeter av mig. Fast han aldrig skulle erkänna det själv.

- Du har ett ärr här
- Jag vet, Pappa rev mig med en nål när jag var liten. En olyckshändelse självklart. Orkar inte berätta.
. Okej.

Adam, din jävla jugoslav. Varför dyker du upp jämt?
Och sen försvinner du lika lätt?
Varfööööör har du så vackra händer?
Varfööööör kan du inte göra något åt dina ögon? ( jag vet, det är jättesvårt att förstå det här med hans ögon. Men om ni såg skulle ni garanterat förstå)

Jag sa inget mer till Adam. Jag bara kände att det var läge att resa sig. Hans händer hade blivit varma och min rumpa var så kall att jag hade lätt kunnat lämna kvar den i snön, gått hem och inte märkt det förrens nöden kallat. Adam låg kvar. Han har riktiga juggeläppar den här Adam. De liksom putar ut lite nonchit så där. Det är som att han tycker han är så jäkla snygg med sina putande kaxiga läppar.  Så jävla irri! Men de bara är så. Samma läppar när han sover. Samma läppar när han hjälper mig parkera bilen. Samma läppar när han tappar sina mynt på golvet och skriker kurva och sånt.

- Ditt hår är slitet, skrek han efter mig när jag gick iväg med min blötta rumpa.

Jag ville fråga om vi ska ses mer. Men jag var för stolt. För arg. För frysen. För röksugen.
Men jag visste.
Vi kommer att ses igen.
Adam och jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar sättet du skriver på... du är så duktig.

2010-01-12 @ 22:25:49
Postat av: Prissi

Tack så mycket!! Uppskattar din kommentar som fasen

2010-01-12 @ 23:30:48
Postat av: Ei

Looove it. Finns inget annat som passar. Kraaam till dig (fick bara en sån lust)



Kommenterat precis innan blev fel, ta bara bort de. :).

Postat av: Prissi

Ei: Taaaaaaack. Kraaaaaamar dig tillbaka! :)

2010-01-13 @ 22:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback