Fyfan för Katrin

Jag läser Katrin Zytomierskas blogg. Jag gillar Katrin. Hade lite svårt för henne till en början. Kåtheten efter uppmärksamhet fick mig att bli avtänd till en början men med tiden lärde jag mig att uppskatta henne för hennes rappa käft och ärlighet. Här om dagen publicerade hon ett inlägg om hur hon blivit störd under ett biobesök i Heron City i Kungens kurva. Tydligen hade ett gäng ungdomar förstört filmen när de bar sig illa åt genom att skratta och prata under filmens gång. Hon refererade till undomarna som jävla blattar och ouppfostrade babianer. Efter jag läst inlägget kunde jag verkligen känna igen mig. Visst hatar man när sånt där händer? När barn, för det är bara barn som håller på så här, förstör hela nöjet med att gå på bio. Jag har själv svurit och suckat när det hänt. Oftast sitter jag med en manlig man som inte bryr sig om antal biobesökare och säger åt snorungarna att hålla käften. Gör inte han det. Gör jag det. Det är ändå mörkt och då blir jag modig, ingen såg vem det var som skrek "håll käften för helvete". Efter att jag låtit hennes ord sjunka in en stund och jag verkligen relaterat till problemet blev jag plötsligt upprörd. Jag blev så jävla upprörd.
Detta är fel, fel, fel.

Jag tycker att det är sinnessjukt att en människa som Katrin som har fått privilegiet att utmärka sig i media. Som får chansen att utala sig till tusentals människor dagligen är en sådan människa som bidrar till det segregerade samhället vi lever i. Det är såna som hon som hetsar till det rasistiska klimat som än idag råder mitt ibland oss. Visst, Katrin är själv blatte, så därför kan man inte kalla henne rasist för att hon benämner ungarna som blattejävlar? Skitsnack. Katrin är den största rasisten av oss alla. Det är såna som hon som ger en fribiljett till "svenska rasister" att förfölja min mamma på väg hem från jobbet från hennes arbete. Att skrika blattehora och köra med bilen så nära hennes cykel att hon nästan ramlar av den. Det är såna som hon som gör det svårt för varenda blatte, som hon säger, att kunna på ett hundra procentigt sätt integrera sig i samhället och känna att man är del av ett land och ett folkslag oavsett ursprung.

Hon menar även att hon förstår rasismen i Sverige. Hon skriver alltså undermedveten under ett papper som ger rätt till att diskrimenera folkslag och motarbetar alltså den kamp som mina medmänniskor har drivit genom decennier. Människor har sålts, slavat, gasats ihjäl, våltagits, torterats i hundratals år. Varför? På grund av sitt ursprung. Är det inte dags att vi accepterar varandra för dem vi är. Människor. Oavsett hudfärg är vi alla människor. Det finns ouppfostrade barn, mördare, perdofiler mitt i bland oss och det finns det i alla nationaliteter och har funnits under alla generationer. Jag är så trött på att det dagligen i media, för bloggar är numera en del av svensk media, fortfarande generaliseras till den grad att till och med blattarna blivit rasister. So what om ungarna förstörde din film. Det är tyvärr risken du tar när du går på bio. Varför göra det till en rasfråga? Så fruktansvärt onödigt och orelevant. Ungen kan inte bete sig, hur kan det på något sätt vara relevant om han är från Sverige eller från Bangladesh? När man som Katrin har makten att nå ut till människor i samhället genom att tycka och tänka är det så viktigt att inte missbruka denna makt. Adolf Hitler, minns ni honom? Han tyckte till exempel inte att människor som inte var vita var värda något och vi såg ju hur det gick. 

Hon skrev även att hon inte vågade säga till dessa blattar på grund av att hon inte vill riskera sitt liv då de finns stor chans att de bär kniv eller annat vapen. Här målar hon upp invandraren som en vild mördare i ett idylliskt Sverige. Det där kan vara just ditt barn i framtiden Katrin. Du skall icke kasta sten i glashus, hört talas om det? Problemet ligger i att när vi blattar spottar på andra blattar spottar vi i motvind. Och i samband med det ger vi svenskarna rätten att dra oss alla över en kant och därför blir invandrare nekade i dörren till fester, nekade till jobb, nekade till att ses som en svensk i Sverige trots att du inte tillhör den ariska "eliten". Jag är journalist. Jag har fått under min utbildning fått lära mig att riva de stängsel som finns mellan invandrare och svenskar. Jag har chansen att genom att göra min röst hörd sudda ut vi och dem - termerna. Det borde inte finnas något vi och dem. Det ska vara vi och vi, och inget annat. Och det gör mig fruktansvärt förbannad att såna blattar som Katrin ökar klyftan mellan oss. Folk dör i Haiti. Över 110 000 människor har avlidit i jordbävningen och siffran ökar för timme som går. Och fröken Zytomierska surar över ett par ouppfostrade barn i en biograf.
Det visar bara vilken äcklig jävla i-lands lyxbubbla vi lever i. Fy fan.

Kommentarer
Postat av: E

kan inte hålla med mer.. det är så synd att det finns folk som syns i media kan bete sig så

2010-01-25 @ 16:27:50
Postat av: Anonym

AMEN!

2010-01-25 @ 17:52:31
Postat av: Anonym

Du borde publicera detta så katrin läser det hiihihi

2010-01-25 @ 18:41:38
Postat av: Mirna

Låter vettigt och mänskligt i det du skriver och jag som BLATTE känner igen mig i det du skriver!

FY FAN FÖR DET!

2010-01-26 @ 12:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback