Kungen är död

Vaknar med en viss känsla i magen. Hunger. Jag går nästan darrande fram till kylskåpet endast för att konstatera att jag uppenbarligen inte har några planer på att överleva denna dag. Jag letar och finner. Något som mättar. Något som tar bort yrseln. Det är fan sant som de säger. Äta bör man. Annars dör man. Jag har alltid sagt att det är överskattat. Under mina värsta (bästa?) tider kunde jag äta lite godis under dagen och överleva fint på det. Jag minns hur jag kom hem från jobbet i Osby. Klockan var efter midnatt och på väg upp mot mitt rum sneglade jag in mot köket och övervägde att stoppa i mig något. Hade inte ätit sen frukost runt nio. Jag tänkte på varma mackor, på rester från middagen jag missat. Jag tänkte på viken process och plocka fram allt och hur man säkerligen var tvungen att värma maten. Så struntade jag i det. Bara sådär. Gick upp på rummet och däckade istället. Så gjorde jag flera gånger. Eller den där gången för typ ett år sedan. När jag och en tjejkompis delade på en pastasallad en onsdag runt lunchtid. Sen gick den dagen. Nästa gång jag åt var fredag kväll. Då minns jag att jag sa "Shit jag har inte ätit sen pastan igår! " då berättade min vän att pastan minsann blev uppäten på en onsdag. Jag hade hoppat över en dag. Bara så där. Jag vaknar upp idag till Kents toner "Kungen är död" och tar mig en riktig funderare över mina matvanor.

Vid ett tillfälle i mitt liv fick jag bära två par jeans för att inte tappa det ena paret. Sedan blev jag matad, trots att jag var vad man kallar - vuxen. Det är därför mat inte är min bästa vän. Inte så att jag hatar. Den bara tillför inget. Jag saknar inte det. Jag kan leva utan det. Tror jag, då va!. Måste ständigt påminna mig om att jag inte är odödlig. Därför är träning mitt livs stora kärlek. Den räddade mig från ett liv i sjukhus. Den räddade mig från mig själv. Den påminner mig om det faktum att - Äta bör man. Annars dör man.


Ha en bra dag!






Kommentarer
Postat av: Jennie

Två par jeans klär dig inte.. Så glöm inte äta.

Putz

2010-01-13 @ 20:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback