En bra start

Började mitt glamorösa liv här i Sthlm med att panta burkar. Höll på att sortera min tvätt vilket jag har för övrigt har blivit riktigt bra på. I allafall så var jag på väg ner med tvätten när jag upptäckte att tvättmedlet var slut. Först övervägde jag att rota efter smulor i tvättstugans papperskorg men sen fick jag den lyssande ideen att panta mina burkar. Att panta burkar förknippar människor jämt med flyktingar, hemlösa och alkisar, eftersom jag som barn var flykting, hemlös och på gränsen till alkis i min tonår så passar det mig perfekt.  Hela 25:- riksdaler fick jag ihop och tvättmedlet var mitt. Imorgon är jag tillbaka på skolbänken. Känns precis lika nervöst som vanligt. Haha, när jag var mindre fick jag jämt för mig att när skolan började så startade även mitt nya liv. Så dagen innan städade jag mitt rum, la inpackning i håret, klippte tånaglarna, köpte nya kläder och hade givetvis ett himla jobb med att somna. Man gick och la sig redan vid åtta tiden och krigade för att få sömn men istället satte alla slags tankegångar fart i huvudet. And here we go again. Länge leve datorn!
Vill gärna skriva en om en ganska stor sak som har hänt men vet inte om jag vågar. Ska jag?
En man säger sig vilja gifta sig med mig. Jag är Jennifer Lopez och för tillfället är han tillsammans med Linda Rosing. Ja ni ser ju skillnaden på kvinna och kvinna. Men jag/Jennifer har ju sin Marc som hon älskar och har det bra med. Äsch, jag tror inte ni fattar. Man måste bo i Osby för att kunna lägga ihop pusselbitarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback