Nästa - Östermalmstorg

Imorgon 11.00 står vi på Östermalmstorg och skriker. Japp, sant. Alla får tre till fyra minuter på sig att hålla sitt "torgtal", Tanken är att fånga uppmärksamhet samt nå ut med ett budskap. Ja, jag gjorde det ganska lätt för mig. Där det är fet stil är det tänkt att jag ska skrika extra högt. Säg lycka till nu!




Damer och herrar! Ungdomar och barn!

Jag ber om er uppmärksamhet så att jag i sin tur göra er uppmärksamma på en oerhört viktig fråga.

En fråga som berör oss alla. För är vi är alla människor. Oavsett hudfärg, status eller religion så är vi av samma sort - människor. Med makten att förändra. Att göra en skillnad. Mina vänner. Jag talar om alla de 8 400 hemlösa personer i Sverige. Jag talar framför allt om de 3 400 hemlösa här i STHLM. Jag talar om de personer som är ensamma i jul. Om de som hoppas på att överleva den kalla vintern då vi andra hoppas på hårda paket och snö till julafton. Det är hög tid att stanna upp i julstressen och se till din nästa. Gör något för en hemlös i jul. Bjud på mat under julhelgen. Bjud in någon för bad och rena kläder. Tänk på hur en liten gest kan betyda världen för någon annan. Någon som skulle kunna vara du själv. För efter allt så är framtiden aldrig säkrad för någon. Det skulle kunna vara du själv eller din avkomma som sover på en papperskartong en iskall dag och drar en tunn filt över sig för att mildra den hårda vinterkylan. Julen en tid då man rår om nära och kära men faktum är att julen kan även vara den värsta årstiden för en hemlös. Julen är årstiden som gör en hemlös extra medveten om den dystra och framför allt ensamma tillvaro. Låt denna jul vara den jul då du gjorde en skillnad för någon. Gör en god gärning för en hemlös och gör en stor skillnad i en människas liv. TACK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback