I´m a Mii

Nu ska jag förklara. Wii är Nintendo's senaste spelmaskin. I den finns det olika channels där man kan göra saker. En av dessa saker heter "Mii channel" och där gör man sina egna Mii's. Mii är alltså små gubbar som man ska med så enkla medel som möjlig få att likna någon. Idag avslöjade en vän till mig att jag är en Mii i hans Wii, förstår ni? Jag har lite brun hudfärg, blont hår, grön tröja och heter Priscilla.
Hur coolt är inte detta? Nästan som avsnittet i Sex and the city då en kille tecknar av Carrie som en superwoman.
Jag är så ful. Lider av grov förkylning och påföljden av detta är världens största förkylningsblåsa min läpp. Är det bara jag som har för mig att sådana blåsor får man endast inne i munnen. Jag ser ut som Linda Rosing. Log mot en liten pojke idag och hans blick fastnade genast på min blåsa, sen såg det ut som att han skulle börja gråta. Egentligen vill jag bara hänga en skylt runt min hals, "Det är en blåsa jag har på läppen", det är så jobbigt att förklara för alla. Struntar jag i att förklara får jag ingen ögonkontakt med folk utan deras fokus ligger på blåsan. Snälla människor försöker undvika att titta på den utan faklar med blicken från blåsan till mina ögon till blåsan igen. Jobbigt.

image41
På det här viset ska det se ut när man skapar sin Mii.
Jag är dock snyggare än denna version, hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Din lillasyster

Jag har fått ett X antal blåsor på läppen.. Sluta tänk på den!

2007-06-17 @ 23:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback