mitt liv i ett nötskal

"Okej, nu måste jag gå. Vart är mobilen... vart fan är den.... jag såg den här innan, där är den! Så, och nycklarna har jag i väskan. Okej, nu går jag. Vart är nycklarna? Jag tyckte jag la dem här igår.... hmm, kanske i den fickan... jag får tömma väskan. Nej nyckarna finns inte i min väska.. lalala in i lägenheten igen och leta efter nycklarna, vart är dem...snälla jag måste verkligen gå nu... kan jag inte bara hitta nycklarna. Jag kollar i väskan igen.... snälla,måste hi...JA, där är dem. Nu går jag...äntligen...ska ringa mamma nu och prata lite skit på vägen till skolan. Vart la jag mobilen nu då? Just det den ligger i jackfickan, ehm nej det gör den inte... väskan då? Leta, leta,leta.. jag är en idiiiiot..lalalaaa... Nej, mobilen är inte i väskan..jo där är den.  Nu har jag inte glömt något va? Nycklar,mobil, vattenflaska, läppglans.... Oh nej, boken, jag glömde ju boken. Vart la jag den igår? Ligger den i väskan?.. nää inte där...fan måste tillbaka och hämta boken.Vart la jag nycklarna nu igen?"

Följande tankegångar repeteras i mitt huvud varje gång jag lämnar houset. Inte bara då, detta är ett vanlig inslag i mitt liv. Jag sammarfattar det såhär, mitt liv är ett evigt letande. Så fort jag hittar det ena, tappar jag bort det andra och det tredje. Inte hjälper det att jag har världens största väska som rymmer allt mellan himmel och jord. Dagligen fyndar jag i den väskan. Jag finner allt från förra veckans halvuppätna Snickers till viktiga papper som skulle varit inlämnade för många herrans års sedan.

Hjälp mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback