My luck

Vi pysslar med foto i skolan. Med skärpedjup, indirekt blixt,rear synk, blablabla. Gäspar mig igenom föreläsningarna och hoppas att jag aldrig får för mig att bli fotograf. När vi redovisade gårdagens bilder kritiserade läraren att många missat skärpan. Skär..what?, tänkte jag och avbröt en gäspning.
- Va fan är skärpa får något, viskade jag till Aysel
Aysel log men ångrade leendet när hon upptäckte att jag såg ut som ett "?"
- Skärpa är ju den röda grejen du ser i mitten när du tar kort.
- Jaha, och vart fan ska den vara då? Jag har inte sett nån röd skit. Fan nu kör jag i denna uppgiften.
Aysel gav mig en uppmuntrande klapp på låret och jag svalde hårt och suckade djupt, samtidigt. Jag lät som en gris men hade inte hjärta att förklara för alla som vände sig om och tittade på mig.
- Jag tycker du har tagit en pangbild Priscilla och skärpan är ju perfekt, utbrast läraren om min bild.
Jag säger då det. Det är fan inte ofta jag har flyt men när det väl händer, så händer det med beställning.
Funderar allvarligt på att sluta skriva nu. Kan inte vara roligt att läsa en text som till största del innhåller ordet "fan". Lägger istället upp bilden ,med perfekt skärpa, på min vackra vän Sevim.
Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback