tentaångest

Slapp tvätta imorse och bjöd mig själv på en sovmorgon. Man sover bäst när man vet att man inte borde. Har massor att ta tag i nuförtiden. Nummer 1. Tentapluggandet. Snälla Priscilla, du måste börja med det. Sanningen är att jag inte har ekonomi till min studentlitteratur och jag får hänga i biblan efter daglån. Bibliotek har aldrig funkat för mig. Istället för att koncentrera mig på plugg hamnar jag i jättekonstiga tankegångar.
"hm, vad skulle hända om jag blev instängd här?, vad skulle jag då äta. Är det inte dags att äta snart? nej jag åt nyss ju. Undra vad den tjejen pluggar för nåt. Hon ser smart ut. Kanske till ekonom? Usch vilken dålig ekonomi jag har. Ska jag skaffa jobb? men vart? Varför är jag inte rik? Okej om du var rik Priscilla vad skulle då köpa?, Ja, först en bil, sen en ny bil till mina föräldrar och sen skulle jag bjuda dem på nån soft resa, jag saknar mamma och pappa. Jag måste bara ringa mamma nu. Jag kan aldrig koncentrera mig annars, jag bara måste..."
Så kan jag hålla på i timmar. Läsa samma stycke om och om igen och facineras av mina tankar. Just nu; Sitter i grön adidas dress, har sminkat mig och dricker mitt gröna te. Utanför går en tjej i bara linne, är det så varmt idag? Gode Gud låt vädret hålla i sig till helgen så att jag kan tentaplugga ute i naturen. Vill inte till skolan idag, vill hellre åka till stan med Sandy och snacka skit.
Jag bjuder på en bild på mig från vårt foto-projekt i skolan om ni ignorerar finnen ovanför min läpp.
Fotograf: Sevim
image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback