Jag skyddar mig

Jag har en liten lila sak i min ficka. De dagar jag tar mig hem på kvällskvisten och det är mörkt som i en säck då vilar den i min hand. Poängen med detta är att den dagen  någon får för sig att de vill skada mig så ska jag trycka på min lilla lila sak och ett högt larm ska höras över hela Sweden. Larmet ska antingen skrämma slag på förrövaren eller så ska larmet uppmärksamma andra människor i min närhet. Jag tror att Lucia i Bolivia skulle höra alarmet. Så högt piper den lilla jäveln. A i min klass går jämt med pepparspray i fickan. Är det lagligt förresten? F berättade att hon ibland har nyklarna i ett grepp så att hon eventuellt kan trycka ut någons öga. F berättade även att hon hade en vän som jämt klädde ut sig när hon skulle cykla hem på kvällarna. Hon tog på sig lager efter lager av kläder, en ful mössa och inte nog med det så gjorde hon apfula grimaser hela vägen hem. Så att ingen skulle överhuvudtaget överväga att våldta eller närma sig henne. Haha. Kul tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback