Min skånska outfit

Idag höll jag ett litet tal. Eller en inledning till ett tal, vilket var vår uppgift. Jag talade om att min skånska dialekt har medfört en del problem här Stockholm. Vissa dryga människor vägrar förstå vad jag säger och jag har till och med anklagats för att ha talfel. Any who så var mitt tal väldigt kul och mina kurskamrater skrattade så hjärtligt. Även min lärare var nöjd.

- Ja, du är väldigt duktig. Det syns att du arbetar som skådis.
- Ehm va? Det gör jag inte.

( Han har vid ett annat tillfälle påpekat mina skådistalanger och även då har jag klargjort att jag aldrig varken jobbat eller utövat någon form av teater.)
- Jaha, nähä nej men du är väldigt duktig. Har dina kläder något med ditt tal att göra?
- Mina kläder?
- Ja, alltså mössan och så? Var det tänkt som att det skule tillföra talet något?
- Nä, det här är "dagens outfit"
- Jaha, jaja,jaja,jaja.

Min lärare tror alltså att min utstrylse var tänkt som en slags rekvisita/scenkläder. Okej, det som förvånar mig är att han överhuvudtaget överväger tanken att jag skulle engagera mig i något så pass mycket att jag tänker på att min klädsel ska matcha mitt tal. Och hur i hela friden skulle min senapsgula mössa ha något med Skåne att göra?

image130

Kommentarer
Postat av: sandy

heeeejjjjj....=) jätte fin utstyrsel du hade idag..

2007-10-26 @ 18:06:54
Postat av: Lillasyster

Skitsnygg!

2007-10-27 @ 12:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback