Sjuk!

Jag är sjuk! Ont i halsen och känner att jag knappt kan hålla min tandborste stadig i luften. Ibland är det mysigt att vara sjuk. Man ligger hemma, frossar i film och halstabletter. När jag var mindre brukade jag tänka "hm, nu har jag inte varit sjuk på länge, det är nog dags att vara sjuk nu" och så blev jag sjuk. Så skönt att bara sova vidare när klockan ringer. Fast ibland stod samvetet i vägen och man tänkte på skolan hela dagen "Aha, nu undrar dem vart jag är" "mm, nu står alla i matkön, undrar vad det är för mat" "okej, nu är det syslöjd". Trots att jag låg hemma kände nog alla klasskamrater min närvaro i klassrummet. Nu är man vuxen. Nu blir man inte sjuk. Blir man det så är det bara att svälja alvedon, fisherman och gå vidarei livet. Det jag göra nu. Massa föreläsningar idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback