Vilken jävla kväll

Kom hem runt halv tio snåret och var på ett väldigt konstigt humör. Lite sorgsen men ändå flummigt tramsig. Slänger mig i sängen, suckar och jämrar mig högt över absolut ingenting. Skriker att jag håller på att blir sjuk när jag egentligen mår alldeles utomordentligt.  Rusar sedan upp och dansar som en apa i ett par minuter. Kokar sedan en kopp te. Glömmer bort att koppen står vid diskbänken och väntar på mig. Trycker istället i mig chips och godis och läser ut "Privat" med Gynning och Schulman. Vet förresten inte riktigt vad jag ska tycka om Gynning. En del av mig ogillar att hon har ful kropp. Hon har ett vackert face men ser ut som en kossa från halsen neråt. En annan del av mig (förmodligen fettot i mig) älskar henne för att hon inte är perfekt. Det hade varit för mycket om hon på köpet haft värsta Barbie kroppen. Jag vet iallafall säkert att jag inte gillar hennes fula fula fula fula dialekt. Hon låter förfan som Zlatan. Det gör jag också. Fruktansvärt. Ända sen jag flyttade till Stockholm har min kåthet för kändisar ökat med en si så där 50%. Jag köper Veckans Nu, Hänt bild, surfar på finest, stureplan och låtsas på något sjukt sätt att jag är en av dem. Kanske är det för att jag numera befinner mig i samma stad som dessa profiler. Det är alltså inte helt omöjligt att Priscilla springer in i Gynning på stan. Det är inte heller helt omöjligt att festa på Spybar och Cafe Opera. Ibland när jag tar mig ner till Östermalm och möter upp min man som jobbar där, då brukar jag be honom snällt att ta med mig ut på kändisspanning. Då går vi hand i hand förbi alla tänkbara serveringar som nån kändis kan sitta vid. Min man behåller sin blick på vägen medans jag går med huvudet svängt åt höger eller vänster, beroende på vart serveringen ligger. En gång såg jag Elin Kling sitta vid Sturehof, en annan gång såg jag en annan lustig filur som jag inte kan namnet på gå förbi Gina Tricot. Denna värld fascinerar mitt lilla mediekåta hjärta. Nu över till något annat sorgligt. Lillasyster ska blogga om olycklig kärlek.
Nu ska jag dricka te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback