Diagnos - Depp

Hur beskriver man en höstdepression? Jag räknar upp mina symptom.

Får panik av att dagarna blir kortare och mörkare.
Vägrar bära koftor, linnen funkar fortfarande - visst?
Får en konstig lust att lyssna på sorgliga ballader och det känns lite vemodigt i hjärtat. - Lugna favoriter!
Ångest över att det säljs mössor, halsdukar och vantar - Inte än ju!
Gråter ovanligt mycket när Oprah visar sorgliga inslag på tv.
Vill förnya mig. Färga och klippa håret, Nya kläder, väskor, skor. Allt - pigga upp mig!
Letar fram semesterbilder och betraktar de med sorg.
Sitter uppe länge och samtalar via msn - dagen får inte ta slut!

Så här blir det varje höst. Det är tur att psyket är så pass stabilt att man ändå genomlider vardagen. Men ett par lyckopiller eller andra upppiggande preparat hade inte suttit fel.
image76

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh gud vad jag känner igen mig. hösten svider!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback