Saker som jag aldrig kommer att förstå

Det finns saker i vår värld som övergår mitt förstånd. Vissa av de har de mest logiska och även tekniska förklaringar men i mitt lilla huvud kan de inte få plats. Som till exempel, hur fasen går det till när vi skickar sms mellan varandra?. Jag ser en massa små bokstäver flyga genom ledningar och sedan in i mottagarens telefon. Detta är helt fantastiskt. Hur kan jag sitta här i Stockholm, skicka en hälsning till mor min i Skåne, det är fantastiskt. Just nu kan jag inte komma på förklaringen till detta men jag vet att det åtskilliga gånger har förklarats för mig. Telefonen är en annan grej. Jag kan genom en lur ha en konversation med mormor som bor i Chile. Hur är detta möjligt? Tvärs över ett världshav liksom. Jag minns när Jessica Simsoms egna "Desert Beauty kom ut. Ätbart smink. Hur är detta möjligt. Det lär ju finnas ett bäst före datum på produkten. Alltså doftande bubbelbad-skum som man även kan trycka i sig. Bara tanken får det att vattnas i munnen på mig. Amazing. Jag funderar på att punga ut med hundralapparna och frossa smink när föreläsningarna är tråk. Världens bästa uppfinning är väl förmodligen google, efter nätet självklart. Om jag inte har helt fel så är google resultatet av ett par amerikanska grabbars examensarbete, men jag kan ha fel så var vänliga att inte citera mig. Jag googlar på allt. Om jag ska baka något, leta efter någon, minnas något. Så fort jag har ett litet problem så googlar jag det. "Ont i min vänstra tånagel" "Britneys nya singel", jag till och med googlade min höstdepression och lärde mig massor om det. Hittade ett annat symptom som slog mig rakt i fejan. Jag har inte riktigt har mod att erkänna det på bloggen men ehm... de senaste 2 veckorna har jag haft en extrem längtan efter kolhydrater. Kakor, godis, ge mig socker NU! Blev genast ursugen på mer socker när jag ändå hade ett motiv till mitt destruktiva beteende. Jag har all rätt att stoppa i mig skit för jag är faktiskt höstdeppig, så det är så. Ljusterapi rekomenderades. Min man erbjöd sig att lysa mig i ansiktet med en lampa. Men det är nog inte så det går till, nej.
image77

Kommentarer
Postat av: solange

hahahahaha...Dile al Manuel que esta buena la idea. Yo behöver lampa me!!! please!:)

2007-09-04 @ 17:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback