Snälla bara dö

Samtal med en bibliotekarie.

- Hej, har ni den här boken
- Vänta så ska jag se efter... hm, jo den är inne. Ser du den hylla F där borta, där är den. Kolla efter författarens efternamn.
- Okej tack som fan.

Jag går bort till hyllan och förbereder mig för ett helvete. Jag är nämligen ett hopplöst fall när det gäller att leta efter saker och ting. Det är himla frustrerande när man letar efter något som ligger precis framför näsan på en. När man väl hittar saken vill man helst av allt slå sitt huvud mot ett bord ett par gånger bara för att ställa allting till rätta där inne. Iallafall så bestämde jag mig för att i lugn och ro leta efter denna otroligt viktiga bok. Ingen panik. Ingen stress. "La,la,la vart fan är boken? Den borde stå här ju. " Jag skojar inte när jag säger att letade i 40 minuter efter den. Nu kanske ni tänker att jag är ett cp som inte går till bibliotekarien om hjälp, men som sagt är jobbigt när bibliotekarien på någon sekund fiskar upp boken som stått bakom mitt feta arschle hela tiden. Så jag letade och letade och gav upp. Som tur var satt det en ny tjej vid disken denna gång.

- Ursäkta men vart står den här boken någonstans? Tjejen som var här innan sa att den står på hylla F men alltså jag ser inte den.
- Öhh, vänta ska jag titta efter här i datorn... hmm, den är tyvärr utlånad.
- Va, men den var ju här för 40 minuter sen.
- Ja, men då har den lånats ut.
- Omöjligt, jag har stått vid hylla F som en idiot i en evighet.
- Nej, här ser jag. Den lånades ut för en vecka sen.
- Men tjejen som satt här innan sa....okej, skitsamma.


DÖ!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

hahaha jag sprang runt å letade efter mina pantis i 20 min igår.. uppe nere i källaren. Dem låg under täcket! jag kom 10 min försent till naturkunskapen.. :D kul det med negern.. hon kommenterade säkert inte det för att hon fick ångest..

2007-09-05 @ 23:17:03
Postat av: Prissi

men lillasyster, säg inte neger, din lilla turkfan

2007-09-05 @ 23:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback