Det här med kärlek!

Har snackat med två tjejer i skolan i dag om deras kärleksrelationer. De är båda muslimer, söta och en aning försvenskade. Och så har de båda träffat fel sorts kille. En icke muslim. Så vad kan man säga till såna här tjejer. "Gå mot din familj, skit i det, kämpa för kärleken". Nej, så kan jag inte säga. Jag vet ju själv hur viktigt familjens åsikt är. Alla ord känns överflödiga. Alla vet ju dessutom hur hårt vissa muslimer brukar hålla på sånt här. Tjejerna är så fruktansvärt övertygade att det inte funkar i praktiken med en icke muslimsk partner så det finns överhuvudtaget ingen kämparglöd i deras historia. Men det går ändå att tyda att om nu killen skulle satsa helhjärtat så skulle flickorna ändå kunna övertyga sin familj. Tack Gode Gud för att jag inte är muslim, tänkte jag på hemvägen. Men sen kom jag på att även min familj hade svårt att acceptera min nuvarande man. Mamma har jämt sagt "Priscilla, ingen chilenare snälla. Han kommer bara slå dig och absolut, absolut ingen muslim och helst ingen svart man". Ehm rasister?  De har jämt haft drömmen att jag skulle komma hem med en reko svensk kille med en läkarutbildning i bagaget. Min man accepterades så småningom. Naturligtvis, man kan inget annat än älska den mannen. Men jag vet att mina föräldrar aldrig i livet skulle acceptera en muslimsk man. Aldrig. Never. Nicht. Alltså sitter jag i precis samma båt som mina vänner. Ingen makt att kunna välja och vraka bland män. Fast det har jag gjort ändå. Jag har dejtat svenskar, muslimer, kristna och ateister. Same shit different taste...Eller hur var det nu?

Kommentarer
Postat av: maya

Hoppas du får en bra dag!

Postat av: Lillasyster

hahhahaha Same shit different taste!

2008-04-04 @ 00:48:20
URL: http://lisboll.blogg.se
Postat av: Anonym

"Så vad kan man säga till såna här tjejer."
Komplicerad fråga! Jag antar att föräldrarnas mål med att förbjuda tjejerna att ha pojkvänner som är icke muslimer, är att stärka döttrarnas tro.

JAG tror att det är onödigt att föräldrarna förbjuder tjejerna, eftersom det inte kommer att påverka deras tankesätt.

Du kanske kan råda dem att prioritera sina egna värderingar.

2008-04-04 @ 23:31:47
URL: http://skoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback