Ensam i stugan

Ni gick alla och jag ensam kvar.

- Aha, men vill du inte följa med då?
- Nej, jag ska plugga
- Säkert?
- Si papi, det är lungt
 - Men du är inte ledsen då? Har du sett när katten bajsar ut diarré?
- Nej och Nej.

Lillasyster är på jippo. Tittade på när hon sminkade sig och sprang stressat omkring och letade efter körkort och pengar. Hjälpte henne snatta lite sprit från päronen och tuperade hennes hår a`la iranistyle. På den gamla goda tiden var man på lyset runt den här tiden. Åhh, jag minns vid ett tillfälle då vi firade jul hos ett par vänner till familjen. Jag var 17 och drack inte, enligt mina föräldrar då va, och det var alltid ett jävla jobb med att fixa alkohol till den 25:e. Iallafall så såg det ut att bli en nykter juldag och det var jag fan inte pigg på. Bara tanken gav mig grov panikångest. Så det stod mellan att sniffa aceton eller baxa sprit från... vem fan som helst. Hade förmodligen sålt en njure för en flaska vin. Iallafall så efter att alla öppnat sina klappar så började de vuxna dricka lite och jag som snart var 18 fick även ta del av de goda drinkarna. Så jag satt och smuttade på mitt glas och när ingen såg.... Åh, Gud det här så patetiskt kan inte fattar att jag berättar... ja när ingen såg så smet jag in på toa med min väska och tog fram en PET- flaska där jag hällde i drinken. Mmm, det är sant.  Försökte fråga efter samma sorts drink så att det inte skulle bli en alltför äcklig blandning. Men det slank nog ner en och en annan Baileys shot. Örk. Men kul hade jag dagen efter.


Aja, den tiden är förbi.
Tackar Gud för det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gammal är du och vart bor du? Tacksam för svar

2008-12-25 @ 22:38:58
Postat av: M

tänker på dig gumman

2008-12-25 @ 22:39:30
Postat av: prissi

Jag är 23 och bor i sthlm.

2008-12-26 @ 02:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback