Banta mera

Snart åker jag hem till Stockholm. Här i Osby har jag inte gjort allt för mycket. SOm vanligt vill säga. Jag kan inte fatta att jag verkligen bodde här. Va fan gjorde jag om dagarna i 20 år. Stockholm lockar ändå inte där väntar alla måste. Den jävla blåa IKEA påsen full med tvätten som jag inte hann med. Smutsigt golv och obäddad säng. Usch, ett nytt år. Jag hoppas verkligen att det blir ett bra år. Lite jobbigt på nyårsnatten då vi skulle avslöja våra löften. Precis som alla andra tjejer på denna planet så är alltid nyårslöfte nummer ett - Gå ner i vikt! Bli snygg och smal Börja träna!. Fast det inte är många som erkänner det. Det känns klart lite skamset och tröttsamt att år efter år efter år lova och lova och lova. Så jag hittade på ett - Att njuta av livet mer. Festa och ta vara på min ungdom. Jag såg på min mans min att mitt löfte inte var så uppskattat men han behöver inte oroa sig för det är fan inte nån risk att jag hinner njuta av någonting. Iallafall så utbrast min snygga kusin S att hon minsann tänker bli smal och genast hakade fem pers på löftet och menade att. "Jaaaa joo jag med". Inklusive my man. S är en pingla som jag tycker verkligen tar tag i saker och ting. Hon pratade allvar med mig en dag och sa "Prissi, jag vill gå ner i vikt" och jag sa absolut inte "Du är fin som du är" för det vet hon att hon är. Hon är jävligt fin. Men vi behöver alla gå ner ett par kilo, det är ingen hemlighet. Och istället för att sitta hemma och tänka att nästa år ska jag ta tag i det, gör S slag i saken och verkligen satsa på att gå ner i vikt. Jag uppmuntrar inte till anorexi däremot finns det ingen bättre känsla än att känna att man har kontroll över sitt liv. Tacka nej till en och annan godbit och få belöningen när man tittar sig i speglen. Goo S! Du fixar det och du kommer vara så nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback