Bortskämda lillasyster

Jag är ju lite vad man kallar min lillasysters högra hand. På gott och ont. Ibland får jag för mig att lillasyster nog allt är lite bortskämd med det där och förväntar sig lite för mycket av mig. Okej då, jag får skylla mig själv eftersom jag praktiskt taget uppfostrade lillasyster är det inte så konstigt att det är mig hon vänder sig till när världen tycks rasa. Jag tycker att jag har lyckats ganska bra faktiskt. Jag har kunnat besvara frågor som "varför är himlen blå?" och "varför gillar vi inte moderaterna?". Jag skällt ut småbarn som mobbat henne och lånat ut min garderob i ca 15 år. Men ibland så känner jag att hon liksom tror på fullaste allvar att jag kan fixa allt. Som när hon tycker att klänningen sitter för tajt. Då blir hon gnällig och skriker "Priscilla, jag är tjooooock". Jag rusar fram med olika förslag på dieter eller föreslår en annan klänning. Men hon bara tittar på mig med sina sorgsna ögon och skakar på huvudet. Jag tar till mitt sista alternativ och kör med pepptalk "Du är visst fin i klänningen Du är inte alls tjock. ", fast jag hatar att prata så här, för varken lillasyster eller jag går på den. Men nej inget funkar. Det är här jag inte riktigt förstår vad hon förväntar sig av mig. Att jag ska springa och hämta en dammsugare och fettsuga henne på plats? Att jag ska dra fram med en mirakelkur där man tappar halva röven på fem röda. Att jag ska byta ut våra tjockis-gener?. Sanningen är att jag mer än allt annat vill hjälpa henne. Men ibland kan jag inte. Ibland får man helt enkelt säga "Nej, jag vet faktiskt inte vad du ska göra, tyvärr". Det är ännu värre nu när jag inte bor hemma. För då är det svårare för mig att hjälpa henne med den stora frågan - what to wear?. För så gör hon alltid. Lägger sig brevid mig och säger "Vad ska jag ha på mig imorgon" och så får jag börja dra igenom både hennes, min och ibland mammas garderob och komma på nya och fräscha kombinationer. Över telefonen är det inte så lätt. Men tacka Gud för internet säger jag bara. När lillasyster vill ha hjälp med ögonbrynen är det så här det går till now days.

image248

Kommentarer
Postat av: Anonym

asfina ögon :O

Postat av: Julia

Jättelol! Vad söta ni är!!

2008-02-08 @ 23:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback