Gästinlägg - Den bortskämda ungen

Hej alla! Nu tänker jag berätta lite om den vackra tjejen ni ser på kortet bredvid. Priscilla var en väldigt påhittig storasyster som alltid hade något nytt att sysselsätta sig med. En gång när jag var ca fyra år och hon nio kom hon på en lek som gick ut på att när hon skulle handla mjölk åt mamma skulle hon göra det på minst fem minuter, hann hon inte var hon ute ur leken och med det menades att hon antingen blivit mördad eller påkörd. Min uppgift var att stanna hemma, ta tiden och vänta, tråkigt nog berättade aldrig Priscilla för mig att det var en lek. När jag såg att det gick mer än fem minuter och hon inte kom hem trodde jag på fullt allvar att hon var ute ur livets lek. Jag grät förtvivlat! Om ni har sett filmen Den lilla sjöjungfrun kommer ni kanske ihåg den sorgliga musiken som spelas när Ariel är i fara. Ialla fall när Priscilla ville ha ett glas vatten räkande hon ner och började sedan nynna denna melodi vilket betydde att hon var nära döden. När nedräkningen började kutade jag in i köket, klättrade upp på köksbänken och sprang tillbaka med ett glas med vatten. Ibland hann jag inte, då grät jag! Ni förstår nog inte hur skönt det var när Storasyster trots allt överlevde, då sprang jag mot henne och kramade henne allt jag kunde. Jag kommer också ihåg att hon tvingade mig att suga på hennes stortå... Varför gjorde du det? Och varför i hela friden gjorde jag som du sa?
/ Love Lillasyster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback