fuckit

Ja, jag har ju tappat det här med att vara en hemmafru helt och hållet. Jag köper sällan hem mat till mitt kylskåp ännu mer sällan lagar jag mat till mig själv. A och så fick jag för mig att det här är ingen vanlig dag för det är ju dagen Prissi ska laga lite mat, hurra, hora, hurra ! Jag kunde ha kokat makaroner. Jag kunde ha gjort någon form av lasagne.Nä, istället får jag för mig att jag ska banne mig göra chilenska piroger. Chiles typ nationalrätt. Jag har fan hållt på sen klockan sex. Jag är så jäälva trött på de jävla pirogerna att jag fick lust att slänga hela skiten, diska och förtränga att det någonsin skett något form av aktivitet i mitt kök. Vilken jävla process. Jag har ringt typ fem chilenska mammor och terrat dem med idiotiska frågor som, vart exakt ska oliven ligga? eller, spelar det någon roll om jag har mina ringar på fingrarna när jag ska dega med degen? När jag väl skulle sätta igång att fixa ihop fanskapet ville jag hellre avtjäna ett livstidsstraff på Kumla för fan. Nu är det mjöl överallt. Det luktar lök i varje hörn. På det så tror jag att pirogbögarna inte ens smakar mat.. Stackars piroger. De har blivit förolämpade i kväll. Deras mammor och fastrar också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha skön du är...låter som mig i köket, riktigt projektarbete varenda gång =)

gillar din blogg!

2009-07-21 @ 22:49:19
Postat av: Prissi

Anonym: Haha, tack! Ge gärna tips på vad du vill läsa mer av.

2009-07-21 @ 23:48:44
Postat av: Anonym

kärlek e alltid kul att läsa om, men du skriver på ett intressant sätt i allmänhet. Visst skulle du bli journalist?

2009-07-22 @ 15:26:29
Postat av: Prissi

Anonym: Yes, det är tanken. Jag vill verkligen skriva för dig/ er så det är jättebra om jag får tips. :)

2009-07-24 @ 00:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback