Man har nog kommit en bit ändå

Idag bara så där slumpmässigt klickade jag mig in ett jävligt gammalt inlägg från 2007 där jag på något töntigt sätt ville få fram att min dåvarande man var ett cp som kunde förvandlas till en kvinnomisshandlare i vilken sekund som helst.
Så här skrev jag;

"Aja hursom helst...nu har jag tappat tråden. Vad vill jag komma fram till?. Ja, jo att du inte alls behöver vara gift med en muslim för att åka på ett kokt stryk. En latinamerikansk man slår nog lika hårt."

Och då tänker jag, hur tänkte jag där? Hur i hela friden kan jag blanda in religion i detta känsliga ämne och hur faaaan kom islam med i bilden? Hur kan jag referera till män från mellanöstern som muslimer men inte till latinamerikaner som katoliker eller kristna? Jag gör ju det där som man inte ska göra. Men jag gör det helt jävla omedvetet och jag är så jävla glad att jag blivit uppmärksam på detta. Det gör vår värld till en bättre plats, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback