Mycket upprörd!

Jag har mens.
Och inte nog med det så hade jag femton utbytestudenter på mitt pass idag. Jag insåg till min stora fasa att jag var tvungen att köra passet på engelska. Alltså jag bara ge mig själv lite creed för att mitt uttal faktiskt är ganska sexigt. Inte sådär svenskt och töntigt utan mer rutinerat. Tänk Lauren i The hills. Ibland snodde jag meningar direkt från den serien och vissa av de funkade jättebra. Men jag måste ju typ instruera mina kunder och även peppa dem till mer träning. På svenska skriker jag "Jaaaa, det är skitbra" på engelska blir det "Yeaaaaaaah, thats good" och det bara kändes fel,  som om jag var med i en porrfilm. Vissa meningar blir inte bra när man översätter de rakt av. Hur i helvete säger man spänn magen på engelska????? Jag bara typ nollställdes och sa eh eh eh .. tens... stomach... eh. (?). Alltså jag lyckades genomföra passet. Men jag lovar att vissa ord som jag sa inte finns med i en engelsk ordbok. Jag freestylade rakt av och hoppades att de ord som studenterna inte förstod skulle uppfattas som avancerad engelska som de inte har lärt sig.
Jag var ju för fan tvungen att fylla ut meningarna med något.
Nu går jag runt här hemma och tänker på engelska. Pusssssssssss.






Kommentarer
Postat av: Bigsis

ta med en ordlista spanska-engelska-svenska nästa gång hehehe

2009-09-17 @ 23:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback