Jag skriver detta bara en gång!

Trots att jag lovat mig själv att aldrig skriva om det är i min blogg känner jag att det är oundvikligt. Jag hade en vän. En bästa vän. Hon är numera inte längre min bästa vän. Jag har inte velat ta upp det här med allmänheten men eftersom denna vän fläker ut mig i hennes blogg och skriver inlägg efter inlägg om mig och hur rutten människa jag är. Hur jag är en äcklig bajs som luktar. Och om hur jag är en löngaktig hora (okej hora la jag till själv) och alla mina andra dåliga egenskaper känner jag att jag inte heller vill hålla käften. Jag vill med handen på hjärtat och med den andra på Biblen säga att jag aldrig har snackat skit om denna person. Hon har aldrig gjort mig illa. Hon var min vän. Hon ställde upp för mig när jag behövde det. Vi delade många roliga och minnesvärda stunder ihop. Anledningen till att vi inte längre är vänner är att vi helt enkelt växte ifrån varandra. Jag vet inte om vi vid vårt första gräl och vänskaps - uppehåll kanske sabbade all vänskap vi hade att när vi gav det en andra chans så var allt redan förstört. Vi gav det andra chans. För jag gav henne även en andra chans. Men vi har inte bråkat. Hon har inte gjort mig illa på något sätt. Och inte  jag henne heller. Denna anledning har jag sagt till alla er som gång på gång frågat varför vår starka vänskap är över. Ni som kommenterar hennes blogg - SLUTA UPP MED DET! Jag vet att ni säkerligen vill väl och ni försöker på något sätt stötta mig men ni förstår inte hur ni bara gör allt värre. Jag och hon avslutade vår vänskap på ett ganska harmoniskt sätt. Den bara dog ut. Nu är det ni som trigga henne ni till att skriva taskiga inlägg om mig och smsa mig och berätta vilken äcklig människa jag är. Jag behöver inte det där. Jag har sagt till er att jag inte vill att ni överhuvudtaget kontaktar henne! Jag har till och med bett en vän att, jag citerar: "om du älskar mig så skriver du ALDRIG nåt till henne". Mina vänner och läsare blir kanske upprörda när hon skriver elaka saker om mig och vill ge igen genom att kommentera. Men ni gör det bara värre! Jag ber er sluta med det. Kommentera min blogg istället. Jag frågade precis den människan som står mig närmast efter Lillasyster "Har jag nånsin sagt ett ont ord om henne" varpå han svarade "Det låter alltid på dig som om du fortfarande vill va hennes vän". Jag tycker att det där säger ganska mycket om vilken ton jag använt när jag talat om henne. Jag har ingen som helst anledning till att hata henne eller önska henne något ont. Vi är bara inte meant to be. Jag hade ändå en önskan, på grund av den fina vänskap vi hade, att vi skulle kunna hälsa och samtala om tillfället gavs. Jag tyckte det var synd att gå förbi henne utan att hälsa. Jag ville detta. Men nu har ni som kommenterat förstört denna möjlighet. Detta är ärligt och från mitt hjärta. Anledningen till att jag kände att vår vänskap var förstörd var på grund av att jag inte längre kunde vara mig själv. Det har ni det. Jag tycker att man måste till hundra procent vara sig själv för att få en vänskap att funka. Om en av oss lägger av att vara sig själv så funkar det inte. Det var det som hände mig. Jag kritiserar inte henne för att hon upplevde mig som falsk, för att jag kände mig ganska falsk på slutet, det var därför jag drog mig undan. Jag kunde helt enkelt inte säga eller tycka som jag ville. Jag höll käften och tänkte mig för innan jag talade. Och det behöver inte ens ha något att göra med henne utan kan bottna helt i mig själv. Jag bara kände att jag inte längre kunde vara den jag verkligen var - Priscilla. Jag vill aldrig mer skriva om det här. Jag är härdad och kan ta alla negativa ord som sägs om mig. Det finns bara tre personer som jag egenligen bryr mig om och det är människorna i min familj. Jag skäms så otroligt mycket över detta barnsliga som utvecklats. Vi är vuxna kvinnor. Vi går inte längre på högstadiet och därför borde man inte smutkasta varandra på detta viset. Jag hoppas att ni som läser hennes blogg respekterar min önskan om att aldrig föra mig på tal igen. Låt henne va. Så låter hon mig va. Och så mår vi alla bra.

...........


Kommentarer
Postat av: Mirna

Jag BLIR Ledsen när hon skriver om dig på ett sätt som om du vore en SMUTSIG sak. jag respektera dig och det enda jag vill är att hon slutar men jag kan ärligt tala om att jag har skrivit till henne men endast för att jag tycker att hon är elak mot dig, vilket är orättvis i och att du ALDRIG har pratar illa om henne på något sätt! Blir ledsen och stött utav hennes ord mot dig. Men jag respektera dig och lovar att det var sista gången jag lägger mig i eller läser hennes blogg, jag blir sårad :( tyvärr, du är inte den personen som hon påstår! te lo prometo. Ella save que soy yo la que escrivo de donde yo vivo pero yo nunca le he faltado el respeto eso es la verdad! pero perdon si te hice daño a ti :(

2010-02-02 @ 12:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback