Nykterist Javisst

Jag har gått på min första fest som nykter.
Dessa intryck fick jag.

- Människor får automatiskt högre tonfall med alkohol i kroppen. En del går upp i falsett. Det är alltså ganska krävande att föra någon form av dialog med någon. Alla bara skriker. Och upprepar sig. Hela tiden.

- Killar tittar på bröst och på rumpor. Hela tiden! Gud vad jag blev medveten om det.

- Människors ansikten förändras av alkohol. Vissa blir liksom låååånga i ansiktet. Ögonen får en annan form. Kinder blir röda. Tänder blir lila (rödvin). En går runt med ett fånigt leende som man bara vill örfila bort.  

- Vi tjejer är fan inte blyga. Linnen åker ner, halva bröstvårtor syns. Man sitter bredbent fast man har kjol. Man glömmer dra ner kjolen efter toabesöket. Tröjor åker upp. Magen syns. Dock syns inga sexpack till. Inte så konstigt att punkt nummer två finns.

- Alla tjejer tror att de är med i en porrfilm när de dansar. Det är putande läppar. Svankande rumpor. Rullande höfter. Sängkammar blick. You name it.

- Man får samma fråga flera gånger. Du svarar på den för att sedan svara på den igen. Sjukt irri.

- Människor tappar sitt riktiga jag. Eller iallafall en del av det. Palle som är blyg blir galet social, skrämmande. Dalle som är glad blir blödig och pratar sorg, deppo. Salle som är smart som fan beter sig som en apa och hoppar i soffan, orka. Kalle som är rar blir aggresiv och kallar alla tjejer för hora, kul!

Hur som helst. SÅ är det sjukt värt att vara nykter och vakna dagen efter och ha en hel dag framför dig. Utan spyor. Utan ångest. Utan minnesluckor. Inga kontokort som behövs spärras. Inga fyllesms i mobilen. Inga samtal som lyder "Va fan hände igår?" eller "Hur kom jag hem? och varför har jag ont i anus? " Okej det sista var överdrivet, men ni förstår vad jag menar. PUSS och Godnight.



Kommentarer
Postat av: babe

"och varför har jag ont i anus?"



haahahha... fick mig garva!

2010-01-19 @ 00:49:27
Postat av: Rosalita

tack för du tar din tid!

2010-01-19 @ 12:16:18
Postat av: Yasmin

Hahaha ett fånigt leende som man vill örfila bort HAHAAH me lo imagino


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback