Leva Livet nu ska jag Leva Livet

Visst finns det är sång som går så där?
Just nu sitter jag på jobbet och målar mina naglar prosti-röda. Ikväll vankas det examensfest och det blir alltså min första fest som "nykterist". Jag har ju bara lagt det på hyllan ett tag, det vet ni. Jag undrar, vad ska jag göra medans alla andra super? Är det inte tragiskt att man lever i ett samhälle med så pass inbyggd alkoholkultur att man knappt vet hur man gör utan? Det ska jag lära mig idag. Jag vill inte vara en bitterfitta, men fulla människor är ju bara kul när man själv är full. Så ja, vi får se hur det går. Jag får helt enkelt göra som jag gjorde under min tonår. När jag väl fick gå på fest så satt pappa i en bil utanför och inte en droppe var inblandad. Då spelade jag att jag var full. Ingen märkte nåt och pappa var glad. Alla var glada.
Haha. Häromdagen så upptäckte både Babe och jag hur bekväma vi har blivit med varandra då jag efter en lång stund tystnad säger: Imorgon ska jag köpa en kalender! Babe svarade: Okej! och så blev det tyst igen. Efter en stund frågade Babe "Alltså Babe, varför berättade du nyss att du ska köpa en kalender? Vad ska jag göra med den informationen tycker du" Jag började gapflabba. Jag glömmer att Babe inte är tjej. Om jag ska köpa en kalender eller kan inte Babe bry sig mindre om. Men en tjejkompis däremot skulle säga "Är det saaaant? Åh jag köpte en häromdan, den ser ut så här bla bla, du kan köpa den där bla bla bla". Babe, allt hade varit roligare och enklare om du vart gay. Puss!



Kommentarer
Postat av: e-B

Idag köpte jag en loka. Naturell.

2010-01-16 @ 19:05:15
Postat av: Jennie

Haha

2010-01-17 @ 13:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback