Skolavslutning

Det var en fin middag som vi färdigutbildade journalister bjöds på. Alla samlade och även lärare på plats. Det hölls tal och som en lärare sa "Idag är vi era lärare, imorgon är vi kollegor" Det kändes formellt och högtidligt som det ska göra. Ingen "den blomstertid nu kommer"  men det är ju ingen som direkt förväntar sig att den ska komma. Att gå i högklackat är numera en konst eftersom varje steg som tas innebär hög risk för grov förlamning. Kjol och sånt på det. I denna kylan. Ska man va fin, får man lida pin, som det så fint heter. Det kändes lite ensam. Men sen har jag ju varit ensam under hela utbildningens gång. Så det är som det ska vara. Nu är man stor flicka. Men jag hade ändå med mig min familj. Ni var också på plats. Ni hängde runt min hals.





Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Postat av: Rosalita

Jag visste det! du är en journalist, du ÄR konsten av att skriva vackert! kan du inte du skriva lite mer om vad du gick för linje i gymn. och vad som fick dig att vilja jounalistik linjen. Jag går sista året 3:an.

2010-01-16 @ 13:41:43
Postat av: Prissi

Rosalita: Jag ska skriva ett inlägg om hur jag kom in på journalistbanan just för din skull :) Tack för att du gillar mina texter.

2010-01-16 @ 14:47:27
Postat av: Jennie

Men vänta lite nu, har jag missat att du är färdig?!! GRATTIS

2010-01-17 @ 13:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback